Friday, January 1, 2010

new year?

omg! it's 2010 already? haaa,, how fast time flies, feels like i had just entered Form 4.
gahhhh! i had just realized that there were so many things that i had gone through in 2009.

January 2009
aku masuk kelas 4 sejahtera. humm, at first kelas tuu crowded gilaa! over than 50 students kot tak silap. mmg mcm dlm tin sardin doehh kitorang! =,=" yelaa. mane tak nye, total students yg dpt 9a & 8a je dah 45org. but cikgu saje jehh sumbat2 sume students 9a,8a,7a dlm satu kelas. dngn harapan ramai yg akan pindah boarding school nnt. so terpakse laa kami blaja dlm keadaan yg mcm night market dahh riuhhnye tuhh for the whole month. takpe fatin, sabar! sabar! ohh, time tuu aku duk blakang, tepi tingkap, sebelah cik tya ronggeng. atau name die yg aku baruu bagi time tuh iyelah cik sliper jamban. ngeee~ ;P tapi yg sedihnye tatau nape geng2 murni aku zara, hilda, nadilah, nano, sharina sume tak duduk satu geng mcm thn2 sblum. ;(
1murni 2006

February 2009 
bln ni ramai yg dngr2 citer dah dpt offer pegi SBP. ade stengah tuu guna cable org dlm. tapi aku? cable blambak je tapi tak gunekan dngn sebaik mungkin. ;'(  hm, semua dah sibuk2 check result 1st intake SBP through the net. by the end of Feb kot result kuar, kecoh semua post dkt bulletin myspace sape yg dpt first intake SBP tuu. yg dpt 1st intake time tuh tya, nadilah, eddy, ayen, [bff ku!] ajym, shahfiq, aidil, haris, hadi, tam, asbi & sape tah lagi dpt 1st intake. tak ingt la plak. ramai sngt. gheee~

March 2009
uhmm, march result utk 1st intake mrsm plak kua. sobss~ semua best friends aku dpt msk boarding schl! hilda, nano, sharina, maryam, hariz, [bff ku!] athirahzz, arif, amirah & ramai lahh lagi dpt offer boarding schl. sedih gile doehh! perghh. last day before dak2 1st intake pegi skolah baruu kitorang ade laa  buat sesi gathering nanges2 bersame dkt rumah che zare. sambil tuu nyanyi tugethergether lagu2 sedeyhh.sengal! hmm, end of the month result 2nd intake plak kuar. sobs~ the only bestfren pompn aku yg still stay gs pon pegi tinggalkan aku akhirnye. sobss~ finally zara dapat gak offer mrsm yg dinanti2. so now aku dah takde lah kembar nama "fatin" lagi. ;( aku dah kehilangan semuaaaa bestfriends pompuan aku since form one!!  sobs~ sedihnye ya allah! tapi nasib baik lahh bestfriends aku yang boys still ade lagi. niezwan, yan, piz, muzil, sarep, anas, fik & ramai lagi lahh still stay gs. koranglah penyelamat aku! cuti bln march ni pegi jakarta & bandung indon. ohh shopping!
 
sobss~
 
sayonara.

April FOOL
april kelas 4sejahtera dah tak meriah. lengang jee. sbb ramai yg dah pindah, so cikgu transferkan budak2 6a dari 4sejati msk ke kelas kitorang. so aku pon pindah dok dkt seat paling dpn skali.[nak concentrate study laa kunun!] ermm, sebelah seat aku iela & anis. omg! tiba2 aku jadik kamceng gila ngan diorang! gahaha! semua orang pelik camne aku leh rapat ngn dorang. aku pon pelik gak kot. LOL! camne aku leh rapat ngan girls yg slama nih org label sbgi budak2 gedik skolah yea? hooho. tapi actually diorang nih tak la teruk pon. just gedik2 suke jerit2 je. so aku kawan jela ngn diorang. tapi takde la join jerit2 skali. hehe. kadang2 tu aku plak yg terlebih excited buat dorang jerit2. LOL! then aku join iela,anis,syue tuition kt ilmu sinar. perghh! first time kot seumur hidop aku g tuition. hahaa. since kecik never ever pegi tuition. ;) ohh, 4th april, hari anugrah cemerlang dkt skolah. kitorang yg dpt straight A's PMR dpt award. so ade laa chance aku lepas rindu jumpa kwn2 yg dah msk boarding schl tuu. but tak semua dpt balik asrama. ;(
hari anugerah cemerlang.
May 2009
ohh, kitorang busy practice for choral speaking competition for the whole april. bln may tiba laa masanye kitorang bertanding. tapi kalah gak masa peringkat daerah. haha. then aku ade gak involved dlm consumer quiz & kuiz pelancongan peringkat daerah. ohh, kuiz pengguna tu aku dpt naib johan peringkat daerah. tapi takleh continue prngkt negeri coz johan je yg layak. sobss~ bengang gilaa kot! beza markah sikit je dari johan tuu. hmm, other than tht, aku bnyk gak join competition2 anjuran skolah yg kecil2an nii. gahaha. taktau nape thn nih aku rajin lak join aktiviti skolah. maybe nak hilangkn stress kut. coz bln may nih aku bnyk sngt conflict doeh! omg! mid year exam!! terukk gilaa result aku. budak2 sejati pon ade yg dapat result lagi power dari aku. aku dah agak dah result aku akan drop. coz aku mmg lansung tak prepare. the whole month aku asik nangis jee manjang. dah laa ade conflict besaaaaarrr punye dkt skolah, pastu kat rumah pon ade conflict jugak. tentionnnn! two days before exam aku tidur dkt hospital. temankan sis aku. die kne operate tumor dkt neck die. time tuu mmg gila stress doehh. aku rasa give up gilaa nak mamposs! langsung takleh concentrate study. nasib baik mama ade.

 June 2009
schl holiday - family aku pegi vacation to phuket thailand. oh, finally dapat gak hlangkan stress aku slama nih. =,="  my sis dah sihat blk. alhamdulillah. but lepas  tuu ade lagi conflict belaku. +_____+ weyhh tention gilaa!! tapi alhamdulillah problem tuu dpt solved gak finally. fuhh!! then 22nd june hari yg plg mendebarkn + happy gilaa for the whole famly. cuba teka ape? haha. ofcourse lahh hari faheem lahir! yeahhh! hehe sukaa gila! hari yg ditunggu2 semua. finally aku dah jadi macikk! ahaks. beginning from tht day, aku rajin gilaa upload & tag picture faheem dkt mys. hehe. asalkan ade gambo baruu je mesti aku upload. then tag semuaaa close friends. haha. annoying gak kan aku nih? ;P pastu bln nih gak aku mulaa bertugas setiap ptg rabu dkt library. hehee. for the 1st time aku jadi librarian! tapi percubaan baruu. hehe saje buat baik beramal for the final yr dkt gs thn 2010 nnt. ;P

 July 2009
hmm, july ape jadi lak? hmm,nothing much. conflict lain2 semua dah settle, but conflict dkt skolah tuu still berlanjutan. cess! mmg bikin panas aku. such a waste of time doeh selama nih aku nangis utk sorang kwn yg kononnye dlu penah mengaku aku sbg "bestfriend terbaik dia lah konon". satu kelas dah kenal prangai kau camne laa weyh. then kau kena pulau. you deserved it! kau buat, kau tanggung sendiri ah! hmm, aku kesian kau. dah bnyk kali aku maafkan kau, but then kau buat hal lagi.lagi. dan lagiii! aku dah penat nangis. stupid gila aku. kau buat macam kau tuu innocent je. bila kau ade prob dngn ika baru terhegeh-hegehhh nak carik kawan lama kau yg bodoh nih. weh, please lah! i can't understand wht's your prob. aku dngn ika okay je. yg kau nak poyo2 sngt tuu pahal? aku dah penat dngn conflict ni!! aku tanak masam2 muka ngan sape2 doehh. aku nak kita kawan balik.tayah jadi bestfriend mcm dlu pon takpe. aku tak teringin pon. asalkan kita interact sudaa.tuje aku nak. tapi aku malas nak mintak maaf kat ko dulu coz aku takut tanggung risiko as if kau buang aku lagi mcm sblum2 nih. aku penatt kau tahuu takk? penatttt! noktah!

 August 2009
august test. result once again, teruk! i'm clueless. wahai fatin, ape dah jadi dngn anda? hm, marks for my bio paper  drop doeh! ape nak jadi? cikgu dah laa target aku dpt highest bio! cess! hm, bln ni benti tuition. aku ckp kat mama aku rase aku xde progression pon tuition kat ilmu sinar tu. so sayonara sir shan! ohh, aku tak ske sngt sir shan coz smua subject die nak pulun sorang. haha. but aku sukaaaaa gilaaaaaa2 sir max [chemistry] and sir ong [physics]. hehe. ;) eventhough sir max tuu sometimes kinda annoying coz suka berceritaa panjang lebar sampai half an hour, but pengetahuan am die mmg gila luas ahh. tabek springg doeh! ;D cerita die bestt! wheee~ pstu handwriting dia dkt whiteboard kemas gilaa! notes die senang paham. huhuu. sir ong pon best.tapi kesian salu kena buli dng syue. haha.

September 2009
 ohh eid-ul-fitri! this yr raya kat kg!! batu pahat johore mari. dah lama tak raya kg ouh. best gilaa dpt balik kali nih! dpt pegi marhaban. dpt duit raye. hohoo. and the best part dpt tngk itik makan tiap2 pagi. hehe. tapi yg tak best nye this yr tak dpt nak konvoi raye ngn geng2 semua. kalau dlu masa form 1,form2,form3 saluu pegi beraya dari rumah ke rumah ramai2 dngn zara,hil,nano,nad,tya. ohh rindu gilaa. tapi nasib baik laa hujung2 syawal tuhh zara buat opehouse. so terubat skit rindu kat zare. hm,pastu izzani pon ade buat openhouse gak. so terubat rindu kat die ngan lin. ;) ececehh!

October 2009 
ohh final exam plak. gilaa kentang! skolah lainn sume final bln nov. asal kitorang cptkn?? haishh. sabo jela. pastuu tngh2 exam week sis aku plak tunang. perghh! gile klam kabutt! kwn2 aku pon aku jemput last minutes. so tak rmi yg dpt dtg. iela,syue,anis,zuraidah,shikin,lia,ngan shiela je dpt dtg. hee. last day exam paper physics. tapi aku malas nak study. so aku dngn berbaik hatinye sehari sblum exam physics tuu aku pulun buat cuppies fondant utk farzana for her birthday. ni kira kes nak mengelat laa ni. bole plak kan? HAHA. nasib baik laa physics aku okay. [okay jelaa. tapi tak A pon! hish teruk!!]

November 2009
ohh lps exam gile heaven doehh! pegi skolah main2 mcm dak skola rendah. hahaa. time nih laa aku bnyk luangkan masa dngn geng2 dak blakang aku,, zuraidah, far, shikin, lia, mais sume2 laa. hari2 aku bawak playing cards gempak. dorang plak ade yg wk happy family, uno, & sume mainan kanak2 laa. hehe. best gile. thanks korang buat aku happy & lpekan sme probs!

December 2009
ohh, bnyk spent utk pegi tuition dngn mak anas. addmaths weyh!! huhuu. mak die garangg! tapi best! ;) hm, pastu aku g delivery brg, terjah umah org, study grouping, makan tido online.makan tido online hari2,celebrate birthday org, vacation pegi bkt tinggi indon. pstu pegi family day. pastu tolong mak aku kire parcel paper spm. LOL! pastu tolong kejutkan mak aku kalau tetido time marking paper.haha. tu jelaa activity aku for the whole schl holiday. ;) haha

the end. hopefully message dkt bln july tuu tersampai dkt org nya.

2 comments:

  1. weh byk gle mklmt ko slah.
    haha
    1. dpt tau kptsn sbp 24/1 la. n mrsm 1/2..
    2. bdk2 1st intake sbp n mrsm 2009 dftr 10 hb feb, how come korg le wt gathering be4 dorg p asrama ms bln mac?haha
    3. choral speaking akhir bln 4 la, 25 hb (tgk sijil).. hehe
    4. kuiz pelancongan bln julai la.haha.
    5. aidil lak dpt mrsm la,bkn sbp mcm ko tls kat ats tu. haha.

    um tu jela kot kslhn ko dlm blog nie. haha
    kalo ade salah lg nnti aku bgtahu .haha . joking! jgn mrh lak. btw aku ske post ko yg ni espcially yg bln july pnye. haha. rsekan die tu .ahaha

    ReplyDelete
  2. hahaaa,,
    aku lupa tarikh je..
    gahaaa, kantoi plak!
    tapi binaan plot die betul kan? ;P
    **ceh,binaan plot tuu!!komsas score A doeh!**
    huhuu.
    july?
    suke ko eyh?
    aku penat doeh.

    ReplyDelete